Social media advertising
De grote meerderheid van jouw potentiële klantenbasis brengt dagelijks verscheidene uren door op social media. Of dat nu Facebook, Twitter, TikTok of Instagram is, ze zijn er beschikbaar en ze staan open voor nieuwe suggesties. Social media advertising is dan ook dé ideale manier om je toekomstige klanten te bereiken tijdens hun vrije uurtjes.
Als ondernemer doe je er goed aan om in te zetten op een slimme social media advertising strategie. Start vandaag en pluk meteen de vruchten van je inspanningen.
Een slimme social media advertising strategie
Een slimme social media advertising strategie is de kortste weg om een doelgroep te bereiken die je erg nauwkeurig kan specifiëren. Alle belangrijke social media netwerken bieden de mogelijkheid om te adverteren en dat is een prachtige kans die je niet kan laten liggen.
Met een slimme advertising strategie target je de juiste kanalen, waar jouw doelgroep het vaakst vertoeft. Je brengt er een boodschap die spreekt en interactie uitlokt. Op die manier trek je de juist aandacht en haal je meer klanten binnen.
Target de juiste kanalen voor jouw doelgroep
Hoewel we allemaal al Facebook advertenties gebruikt hebben, weten we ondertussen dat niet iedere doelgroep dol is op Facebook. Afhankelijk van jouw sector, product of service is het mogelijk dat andere kanalen de voorkeur krijgen. Zo spreek je met TikTok een jonger publiek aan. Met LinkedIn duik je dieper in de ondernemerswereld.
Facebook advertising
Facebook Ads gaan al lekker lang mee. Ze hebben een degelijk effect en worden nog steeds met succes aangewend. Het platform dient vooral voor mensen om contact te houden met familie en vrienden, maar ook om ideetjes op te doen en te ontspannen.
Facebook is populair bij mannen en vrouwen van alle leeftijden. Het is een allround social media kanaal waar je alle doelgroepen kunt bereiken.
Het platform maakt het je bovendien makkelijk om je doelgroep nauwkeurig te specifiëren, zeker wanneer je een goede kennis hebt van de instellingen, opties en mogelijkheden voor Facebook Ads.
Instagram advertising
Instagram is ook een populair social media kanaal. Het is populair bij personen die houden van grafische elementen, zoals afbeeldingen en video. Instagram advertenties worden dan ook best visueel opgesteld. Je gebruikt op Instagram minder tekst.
Instagram is populair bij mannen en vrouwen jonger dan 50 jaar. Het platform wordt bovendien ook vaker gebruikt door mensen die in een stedelijke omgeving woning.
Twitter advertising
Twitter is in ons land nooit zo populair geworden als in pakweg de Verenigde Staten. Het kanaal wordt dan ook minder vaak gebruikt om aan social media advertising te doen.
Ben je op zoek naar een internationaal publiek? Dan kan Twitter een hele goede optie zijn.
TikTok advertising
TikTok is een relatief jong social media platform. Je vindt er vooral jongeren die zelf korte filmpjes maken en posten. Ze houden zich ook bezig met het bekijken van de korte filmpjes van anderen.
De leeftijdscategorie van TikTok gebruikers varieert van echt jonge kinderen tot twintigers. TikTok is de perfecte manier om een nieuwe generatie te bereiken. Zorg er wel voor dat je boodschap perfect is afgestemd op het social media kanaal en op je doelgroep.
YouTube advertising
YouTube advertising is nog steeds in opmars. We kijken massaal veel filmpjes en zijn al helemaal gewend aan de advertenties die we moeten bekijken voordat we een filmpje te zien krijgen. Adverteren via YouTube is de perfecte manier om een ruime doelgroep te bereiken.
Bij YouTube kan je perfect instellen wie je wil bereiken en hoe je wil dat jouw advertentie er uit ziet. Het is dan ook een heel erg goed kanaal om via social media advertising een compleet nieuwe klantenbasis aan te spreken.
YouTube is populair bij mannen en vrouwen van alle leeftijden. Targeting is mogelijk op basis van de interesses en gewoontes van de gebruikers, maar je kunt ook jouw boodschap vertonen op basis van de inhoud van de video’s.
LinkedIn advertising
Advertenties binnen LinkedIn zijn over het algemeen populair in de bedrijfswereld. LinkedIn gebruikers zijn een bijzonder specifieke groep die zich bovendien niet in de vrijetijdsmodus bevinden. Het is een uitstekend kanaal om te adverteren voor zakelijke diensten, producten en services.
Social media advertising voor bedrijven
Zoals je bij de verschillende social media kanalen kunt zien, is adverteren via deze kanalen een mooie kans voor ondernemers en bedrijven. Je spreekt via deze kanalen heel wat mensen aan.
Met een slimme social media advertising strategie en het gebruik van de juiste kanalen, zorg je voor meer merkbekendheid en meer potentiële klanten.
99 Social is gespecialiseerd in social media en het adverteren via deze kanalen. Reken op de kennis en expertise van ons team om jouw advertenties in goede banen te leiden.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te ontdekken.
Prijzen en pakketten voor social media advertising
Je social media uitbesteden aan een expert, hoeft helemaal niet duur te zijn.
Tijdens een onboarding gesprek met één van onze experts, bekijken we jouw specifieke situatie, wensen en doelen. We bespreken de mogelijkheden en geven jou wat meer informatie over de verschillende pakketten en campagnes.
Daarna kies jij hoe vaak je actief wil zijn en hoe je wil adverteren. Onze specialisten bekijken jouw specifieke onderneming en bouwen een gerichte strategie uit voor het targetten van jouw doelgroep.