Veelgestelde vragen (FAQ)
Heb je nog vragen over hoe wij werken? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder!
Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?
Was de informatie op deze pagina niet voldoende om een antwoord te bieden op jouw vraag? Stuur ons een berichtje en we nemen graag contact op!
Werkwijze
Wat als ik meer meetings wens dan voorzien in het pakket?
Afhankelijk van jouw pakket heb je recht op een aantal digitale meetings per periode. Indien we extra meetings moeten inlassen dan rekenen we hiervoor € 50,00 per extra meeting aan.
We informeren jou als klant telkens over deze extra kost en brengen die vervolgens in het begin van de daaropvolgende maand in rekening.
Wat is een social post?
Een social media post is het delen van inhoud (= content) op jouw bedrijfspagina’s. Dat kan onder de vorm van een post, afbeelding of “story” zijn.
99 Social zorgt voor geschikte content voor jouw business, waarbij we rekening houden met de gepaste tone of voice per social media kanaal. We zorgen voor aantrekkelijk beeldmateriaal en vlotte teksten om vervolgens de social posts delen in het juiste formaat, via het juiste kanaal én op het juiste moment. Met een doordachte aanpak zal de interactie en de betrokkenheid op je social media vergroten.
Hoe vaak berichten gepost worden, kan je zelf kiezen aan de hand van onze pakketten. Vergelijk en ontdek welk pakket het beste aansluit bij de behoeften van jouw bedrijf.
Ik heb nog geen social media-accounts. Kan ik starten?
Geen nood! Wij creëren alle profielen en pagina’s die je bedrijf nodig heeft en zorgen voor een correcte registratie, URL en vullen alle bedrijfsinfo correct in.
We rekenen éénmalig € 50,00 excl. BTW per social media pagina die we opzetten.
Kan ik mijn pakket up- of downgraden?
Je kan je pakket steeds wijzigen. Stuur hiervoor een mailtje naar [email protected] en wij doen het nodige. Aanpassingen gaan steeds in vanaf de eerstvolgende verlengdatum.
Welke additionele diensten bieden jullie nog aan?
We beperken onze dienstverlening bewust tot alles wat te maken heeft met social media marketing, waardoor we topkwaliteit kunnen leveren voor jouw bedrijf. Naast onze content campagnes, social branding en community building, bieden we nog enkele extra diensten aan…
Kan ik zelf nog berichten posten op mijn accounts?
Je bent steeds vrij om zelf berichten te posten. Uiteraard kan je al jouw ideeën gewoon bespreken met ons, waarna wij dit mee opnemen in onze contentkalender.
Hoe kan ik betalen?
Om onze administratie tot een minimum te beperken, aanvaarden we enkel geautomatiseerde betalingen via Mollie.
Het is mogelijk om te betalen via Bancontact of Ideal. Terugkerende betalingen (bv. voor onze campagnes) verlopen via SEPA-mandaat, waar ook eerst een autorisatie via Bancontact vereist is.
Indien gewenst kunnen we ook VISA openstellen als betaalmogelijkheid, maar hier rekenen we 1,8% transactiekosten voor aan.
Alle diensten zijn op maandbasis en steeds vrij opzegbaar.
Hoe zet ik mijn campagne stop?
Opzeggen bij 99 Social is makkelijk en eenvoudig.
Stuur tenminste 3 werkdagen voor de automatische maandelijkse verlenging een e-mail naar [email protected] met de vermelding dat je jouw pakket wenst stop te zetten. Wij doen vervolgens het nodige: we ontkoppelen al jouw social media accounts en sturen je een e-mail waarin we de stopzetting bevestigen.
Je zal geen nieuwe aanrekeningen ontvangen indien je ons tijdig hebt verwittigd.
Is er een verplichte contractduur?
Neen, je kan de samenwerking maandelijks stopzetten. Je pakket loopt automatisch door tot het einde van de lopende periode, voor de resterende dagen is een terugbetaling niet mogelijk.
Veiligheid
Moet ik mijn wachtwoorden delen?
In de startmeeting connecteren we jouw accounts met onze software. Dit gebeurt zonder het delen van jouw wachtwoorden.
Blijf ik eigenaar van mijn accounts?
Je verleent ons toegang als medebeheerder, maar jij blijft de enige eigenaar van jouw accounts. Je kan ons op elk moment de toegang opnieuw ontzeggen.
Grafisch
Wat als ik geen goede foto’s heb?
Goede, unieke foto’s zijn essentieel voor elke campagne op social media. We raden daarom steeds aan om iemand (semi-) professionele foto’s te laten nemen van jouw bedrijf en vooral de mensen in het bedrijf.
Indien je voorlopig geen foto’s hebt kunnen we werken met zogenaamde stockfoto’s. Dit zijn foto’s die je gratis of tegen betaling uit een digitale beeldbank haalt. Het spreekt voor zich dat deze foto’s niet uniek of authentiek zijn, de voorkeur ligt dus bij the real deal.
Vele moderne smartphones hebben echter ook een heel goede lens, waardoor je zeker ook zelf foto’s kan maken. En via WhatsApp kan je ze bovendien heel makkelijk naar ons doorsturen!
Wat als ik geen social branding heb?
Als je nog niet beschikt over een social branding, je hebt m.a.w geen stijlelementen die gebruikt kunnen worden voor jouw campagne, dan kunnen we dit volledig op maat voor jou ontwerpen.
Ontdek op deze pagina welke oplossingen we bieden.
Adverteren
Wat is social advertising?
Welke advertentiecampagnes zijn mogelijk?
Wij bieden social content advertising aan.
De content die we maandelijks produceren op maat van jouw bedrijf, kunnen we extra promoten via advertenties op de gekozen sociale media kanalen. Dit doen we met een onderling bepaald budget.
Dit budget zetten we slim in zodat we precies de juiste doelgroep bereiken. Door gerichte targeting zal de boodschap niet alleen de bestaande fans bereiken maar ook een nieuw, relevant doelpubliek.
De budgetverdeling overheen de verschillende posts en kanalen zal samen met de contentkalender tijdig naar jou doorgestuurd worden ter goedkeuring.
In onze grotere pakketten kunnen we additioneel ook nog specifieke advertentie- en leadcampagnes opzetten, indien de doelstellingen duidelijk afgelijnd worden.
Wens je, los van de content, gerichte advertentiecampagnes overheen social media en Google, dan werken we hiervoor samen met Conversal of een agency naar jouw keuze.
Hoe betaal ik deze advertenties?
Wanneer je kiest voor social advertising zijn er twee mogelijkheden:
99 Social betaalt de advertentiekosten. Je geeft het gewenst advertentiebudget door tijdens jouw online bestelling en dit bedrag wordt meteen verrekend in de checkout. Op die manier betaal je op voorhand de advertentiekosten. Deze optie is mogelijk tot € 500,00 advertentiebudget per maand.
Je betaalt de advertentiekosten zelf. Jouw betaalgegevens worden toegevoegd aan de advertentieaccounts en het social media kanaal brengt de kosten rechtstreeks in rekening na afloop van de advertentiecampagne.
Daarnaast rekenen we maandelijks steeds 25% van het totale advertentiebudget aan voor het beheer van deze campagnes. Dit bedrag wordt ook meteen toegevoegd aan de bestelling.
Contact
Hoe kan ik jullie contacteren?
Je contacteert je vaste 99 Social expert rechtstreeks via WhatsApp, Facebook, Twitter of e-mail. We streven ernaar om je op werkdagen steeds binnen de 24 uren te beantwoorden.
Zijn jullie telefonisch bereikbaar?
We voorzien geen telefonische permanentie. Wil je graag even overleggen, dan plannen we een digitale call in. Neem hiervoor contact op met je 99 Social expert.
Komen jullie op locatie?
99 Social werkt 100% digitaal. De tijd die we kunnen winnen door verplaatsingen te vermijden, besteden we liever aan jouw campagne!